Megújul a Szolnok-Szajol vasútvonal

operativprogram.hu
2013-03-07

Árvízvédelmi célokat is szolgálva várhatóan még az idén megkezdődik a felújítás.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában a páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódóan újítják fel a Szolnok és Szajol közötti 6,5 kilométer hosszú vasútvonalat – közölte a NIF kommunikációs irodája tegnap.

A korszerűsítés során kiemelt figyelmet fordítanak az árvízvédelemre, ezért Szajol állomásnál és a Tisza két oldalán árvízvédelmi gátat építenek. A 6,5 kilométeres szakaszon Szolnok után közvetlenül új Zagyva-híd, majd az ország egyik legnagyobb kétvágányú vasúti hídja helyett új acélszerkezetű Tisza-híd, valamint egy új ártéri híd épül. A hidak, valamint a kétoldali árvízvédelmi gát segítségével Szolnok-Szajol térségének teljes árvízvédelme biztosított lesz.

A Szolnok-Szajol vasúti vonalszakasz a magyar vasúthálózat egyik – a nemzetközi vasúti hálózat szempontjából is – legfontosabb eleme. Az ezen áthaladó IV. számú Helsinki-folyosó vasúti tengelye összeköti Magyarországot a nyugat-európai hálózattal, és meghatározó a Közép-Európán keresztül vezető tranzitútvonalak között is. A Szolnok és Szajol közötti nyomvonalon halad a Budapest-Nyugati pályaudvar és Záhony-országhatár közötti 100-as fővonal, valamint a Budapest-Keleti pályaudvar és Lőkösháza-országhatár közötti 120-as fővonal forgalma.

Az Új Széchenyi Terv keretében európai uniós források segítségével megvalósuló vasúti beruházások eredményeként – a csatlakozó vonalak már átépült és jelenleg átépítés alatt lévő szakaszainak figyelembevételével – a megerősített, nagyobb teherbírású vasúti pályaszerkezet miatt kisebb rezgések keletkeznek, dinamikusabbá válhat a menetrend, csökken a menetidő. A vasúti infrastruktúra például alkalmas lesz arra, hogy a Budapest-Debrecen vonalon az utazási idő 2 óra alá csökkenjen és a Szolnok-Békéscsaba vonalszakaszon 15 perccel rövidüljön.

MTI