Külpiaci aktivitását erősítette az AREUS
Az informatikai vállalkozás az Új Széchenyi Terv keretében közel 20 millió forint uniós támogatást nyert el.
Az AREUS Zrt. a mintegy 40 millió forint összköltségvetésű projektje során értékesítési és megjelenési potenciálját javította.
A 2011 óta működő informatikai Zrt. 2012-ben bővült egy debreceni telephellyel, ahol akvizíciós tervei első állomását kívánja kiépíteni, többek között erre is vonatkozott e projekt. A magyar rendszerintegrátor cégek közül az Areus Zrt. rendelkezik az egyik legszélesebb nagyvállalati ügyfélkörrel és képes együttes infrastruktúra és alkalmazás-fejlesztési projekteket maga kivitelezni. A vállalkozás tudása iparág-független: ügyfelei a legnagyobb magyarországi bankok, biztosítók, kormányzati szervek, ipari és szolgáltató vállalatok.
Jelen projekt a meglévő ügyfeleik külföldi partnereihez való eljutást és szolgáltatásaik részükre, mint új ügyfelek részére való eljutását célozta külpiaci pozíciójuk, árbevételük növelése érdekében. A külpiaci megjelenéshez azonban a vállalkozás nem rendelkezett tudással, sem tapasztalattal, ezért volt szükséges tanácsot és tudást gyűjteni céljaihoz.
Marketing tanácsadás révén Egyesült Királyság, Ausztria piacokon való megjelenéshez szükséges komplex marketing stratégia kidolgozására került sor. Az elkészült átfogó tanulmány részletesen tartalmazza a vállalat nemzetközi piacra lépésének folyamatát, eszközeit mind stratégiai, mind operatív szinten.
Az online megjelenéshez, e-kereskedelemhez kapcsolódó tanácsadás keretében olyan kézikönyv született, amely átfogó piackutatás eredményeképpen tartalmazza a kiválasztott lokális külpiacokon való média megjelenéseket, illetve követi azok utóéletét, valamint analizálja a megjelenéseket.
Menedzsmentfejlesztési tanácsadás során felkészült a cég arra a radikális váltásra, amely a külpiaci megjelenéssel jár. Mindez olyan tudástranszfert biztosít, amely során az ügyfélnél dolgozó menedzserek és kollégák zökkenőmentesen kezelhetik a célpiacot.
A projekt eredményeként az AREUS Zrt. tiszta képet kapott pozíciójáról, lehetőségeiről, és a tennivalókról. Mindez segíti a megfelelő döntések meghozatalát, a szükséges változtatások végig vitelét a teljes szervezeten.
Az Új Széchenyi Terv GOP-3.3.3-12 „Mikro-, Kis-, és Középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása” elnevezésű pályázati kiírásán 19 872 000 forintos támogatást elnyert, 39 744 000 forint összköltségvetésű fejlesztés 2013. március 1-én indult és 2013. szeptember 30-án zárult.
OP