Jól halad a vasútfelújítás

operativprogram.hu
2012-11-13

Ütemterv szerint halad a Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz felújítása - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A vonalszakasz 26 kilométer hosszan történő korszerűsítésének célja az érintett települések megközelíthetőségének, az elővárosi közlekedésnek a javítása, valamint a vasúti személy- és áruszállítás részarányának növelése Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár között, tehermentesítve a 7. számú főutat és az M7-es autópályát.

A beruházás során átépítik a kelenföldi, a tárnoki és a nagytétényi állomásokat, valamint az albertfalvai, budafoki, tétényligeti és Érd alsó megállóhelyeket. Budapest-Kelenföld-Tárnok között a vasúti pálya átépítése mellett új, második vágányt alakítanak ki. A fejlesztés során egyebek mellett kialakítanak 456 P+R parkolóhelyet is.

A környezeti ártalmak csökkentése érdekében 45 ezer négyzetméteren zajárnyékoló falat építenek.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek telefonon elmondta: nagygépes technológiával megkezdődtek a munkák a Budapest-Kelenföld és Tárnok vonalon, a munkálatok a tervek szerint 2013. december 30-áig befejeződnek. A Keletföld-Tárnok vonalról a forgalmat a pusztaszabolcsi vonalra terelik.

Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy a pusztaszabolcsi vonalon a lakott településekhez közel eső szakaszokon hajnali munkavégzésre is számítani lehet időnként. Ezt a megoldást azért választották, mert a pusztaszabolcsi vonalon az átterelés révén két nemzetközi vasúti folyosó lesz, a megnövekedett forgalom csak este teszi lehetővé a vágányzárat.

A Budapest Kelenföld-Tárnok vasútvonal felújítás az Új Széchenyi Terv keretében 31 milliárd forintba kerül, amelynek 85 százalékát az Európai Unió adja, 15 százalékát hazai forrásból biztosítják.