Turisztikai fejlesztések uniós pályázatból Észak-Magyarországon

operativprogram.hu
2015. április 27.
kültéri élményfotó készítő média terminál

Turisztikai szolgáltatásait és marketingtevékenységét fejlesztette a Turisztikai Hotel Klaszter.

A Travel Online Kft, a klaszter management cége a „Közös online vendég-és partnerszolgáltatást koordináló rendszer kialakítása Észak-Magyarország turizmusáért” című, ÉMOP-2.3.1-12-2012-0007 számú projekttel 55.027.300 Ft összeget nyert az Új Széchenyi Terv keretében.

A szervezet célja Észak-Magyarország kiemelkedő szolgáltatásainak, termékeinek összehangolása, a bor-, gyógy-, egészség- és wellness turizmus értékesítésének elősegítése és ezen területek marketingszolgáltatásának fejlesztése, keresettségének növelése, pozicionálásának megerősítése volt a belföldi és a nemzetközi piacon egyaránt, a régió vendégforgalmának növelése érdekében.

A turistaelérést informatív és dinamikus online és offline kommunikációval valósították meg. A klasztert, tagjait, partnereit, azok szolgáltatásait, termékeit interaktív, hazai és nemzetközi szinten bemutató weboldalt, és egy közös vendég- és partnerkoordináló rendszert hoztak létre az eredményes és a hatékony hosszú távú működés érdekében.

A klaszter működésével, a szolgáltatói szektor összefogásával, az egyéni marketing költségek mértékének fenntartása mellett nagyobb célcsoport vált elérhetővé, ami a tagoknál és partnereknél forgalomnövekedést eredményezett. A klaszter nemcsak a hozzá kapcsolódó vállalkozások számára volt előnyös, hanem a régiónak is kedvező, mivel a több vendég nagyobb fogyasztó réteget jelentett, a további vállalkozások forgalmára is hatást gyakorolt.

A pályázat marketing fejezetének keretében elkészült a klaszter image filmje, 10.000 példányszámban 16 oldalas, A4-es méretű katalógus, valamint a 4 évszaknak megfelelő színes, több oldalas A5-ös méretű szóróanyagokat nyomtattak, az aktuális ajánlatok hirdetésére.

A szezonális akciókat postai szóróanyag terjesztéssel juttatták el az előre kiválasztott szegmentált helyszínekre. A klaszter kiadványokat 2 belföldi workshopon (Eger, Mátra), kétszer 4 alkalommal belföldi kiállításokon (Budapest, Győr, Szeged, Pécs), valamint nemzetközi szinten 2 workshopon (Lublin, Brno), 4 B2C rendezvényen (Brno, Varsó, Köln, Sepsiszentgyörgy) és 5 kiállításon (Stuttgart, Prága, Varsó, Göteborg, Sepsiszentgyörgy) juttatták el a potenciális egyéni és céges érdeklődők számára.

Ajándéktárgyként, a régióhoz hűen, borosüveg formájú bornyitót készíttetett a klaszter, melyet közös arculatú reklámszatyorban adott át ajándék borral, katalógussal, a térségnek komoly üzleti partnert jelentő hazai és külföldi turisztikai cégek képviselőinek. A klaszter weboldalának keresőoptimalizálását követően, a honlap látogatottságának megerősítésére Google Adwords, Etarget kampányt és linképítést folytatott a szervezet. Az online marketing fokozása érdekében bannerek kerültek kihelyezésre nagy látogatottságú honlapokon, elkezdődött az adatbázis építés, majd a növekvő vendégkör számára folyamatos hírlevél kampányt folytatnak.

A pályázatból eszközbeszerzés is történt, kültéri élményfotó készítő média terminálokat vásároltak és telepítettek Észak-Magyarország 8 különböző forgalmas turisztikai pontján. Laptopokat, webkamerát, headsetet, pendrive-ot, nyomtatót, lamináló gépet finanszíroztak uniós támogatás segítségével, mely eszközök által a klaszter management távoli eléréssel, online is el tudta végezni értékesítési, szervezési munkáját a sok hazai és külföldi kiállításokon való részvétel mellett. A beszerzett projektor szintén a rendezvényekhez nyújtott segítséget.

A Turisztikai Hotel Klaszter a pályázat által összesen 55 M Ft támogatást nyert, amely az összes költség (64,7 M Ft) 85%-a. A közel 10 millió forint pályázati önerőt a klaszter management cége, a Travel Online Kft. biztosította. A fejlesztés átfogó célja Észak-Magyarország egész évben történő népszerűsítése, a célcsoportok bővítése, a vendégszám és a vendégéjszakák növelése, mindez által a térségi GDP növelése, mely a hosszútávon fenntartható turizmust segíti elő.

OP