Művészetekkel a máért és a holnapért

operativprogram.hu
2015. október 15.
Innovatív közösségi programok a Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolában

Innovatív közösségi programok a Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolában.

Sikeresen lezárult a “Művészetekkel a máért és a holnapért – Innovatív közösségi programok a Kállai Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolában” elnevezésű projekt, amelyhez a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gyomaendrődi Tankerülete 12 millió forint európai uniós támogatást nyert el az „Innovatív iskolák fejlesztése 2. ütem” című pályázati kiírás keretében.

A projektben olyan tanulói kulcskompetenciákat fejlesztettek, amelyek hozzájárulnak a tanulók életpályájának sikeréhez, életminőségének javításához. A programok a tanulók harmonikus testi-lelki-szellemi fejlesztése érdekében a művészetoktatás változatos lehetőségeire épültek az informatikai nevelés, környezettudatos magatartás és egészségtudatos szemlélet kialakítása, a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkóztatása terén.

Az ENSZ és UNESCO világnapokhoz, nemzeti emléknaphoz kötődő programok a következők voltak. A “Lélek-szikrák” családi nap a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szüleivel való partneri kapcsolat kialakítása érdekében, a “Körös-körül” – digitális fotó-, filmmontázs tanulói alkotópályázat a nyílt és zárt forráskódú szoftverek különbségeinek megismertetése érdekében a földünk és környezetünk, illetve az egészség témaköreiben zajlott. Az “Erdők-mezők ízei és színei” egészségnapokat az egészséges életmód, táplálkozás megismertetése céljából a hagyományápolás jegyében, a “Fények és hangok szubjektíven” nyári művészeti ökotábort a környezettudatos magatartás népszerűsítésére, a “Szint-váltó” családi programokat pedig a továbbtanulás megtérülő jellegének tudatosítása érdekében a HH és HHH tanulók és szüleik számára tartották.

A köznevelés átfogó reformjához illeszkedve fontos szerepet kaptak a pedagógusoknak korszerű ismereteket adó továbbképzések is: a tanulási, magatartási, valamint konfliktuskezelési problémák kezelését segítő 30 órás módszertani továbbképzés, valamint a lelki egészség fejlődését szolgáló, személyközpontú pedagógiai módszert átadó 30 órás továbbképzés a pedagógusok érzelmi intelligenciájának fejlesztése céljából.

A társadalmi kohézió erősítését célozták a partneri együttműködések, az iskola nyitottabbá tétele a szülők, alapítványok, a település lakossága felé. A projekt eredményeként a tapasztalatok alapján más művészeti intézmények számára is adaptálható modell alakítható ki.

OP